כל חברה, ארגון או עסק צריכים לקוחות, על מנת לשרוד ולצמוח. בשביל שזה יקרה, יש לעשות קידום עסקים באינטרנט. פעם הקידום העסקי יתבטא באפשרויות של פרסום מודעות במקומונים, בעלונים, בפליירים, או לחלופין בגלויות, בחוברות או בטלוויזיה וברדיו. אך עם הכניסה לעולם הדיגיטלי, אפשרויות הקידום העסקי הן אין סופיות. כיום חובה להתהדר באתר האינטרנט, בלי כל קשר לעד כמה אתם מתקדמים בדיגיטל או לאו. אתר אינטרנט מהווה את נקודת המוצא בשביל לקוחות נוכחיים ולקוחות פוטנציאליים.
אף במידה ואתם חזקים במדיה החברתית, הלקוחות ירצו להיכנס לאתר האינטרנט שלכם, שיספק לכם קידום עסקי עשרים וארבע שעות ביממה. יחד עם זאת, אתר אינטרנט עסקי טוב לא רק משמש בתור כלי לקידום מכירות בפני עצמו, כי אם הוא מספר את הסיפור העסקי שלכם, מה אתם בדיוק מציעים לקהל הרחב, ופרטי יצירת קשר. אבל זה לא מספיק שיש אתר אינטרנט, מאיפה האחרים בכלל ידעו על קיומו? ופה נכנס לתמונה – קידום עסקים באינטרנט – לקדם עסקים קטנים לגמרי לבד.
האם קידום עסקים באינטרנט מתחיל ביישום אופטימיזציה למנועי חיפוש?
באופן כללי, קידום עסקים באינטרנט הינו קבוצה של שיטות עבודה אשר מתאימות את בית העסק שלכם לאלגוריתם הדירוג של גוגל, אך משום שהוא התפתח לשימוש במאך מלמידה ומהתנהגות משתמשים, בשביל להשיג את התוצאות הכי טובות ומדויקות עבור המחפשים, אופטימיזציה למנועי חיפוש הינה בעצם רק אופטימיזציה בשביל המחפשים, בפרט בשביל מי שמחפש אחרי מה שיש לכם להציע. קידום עסקים באינטרנט הוא לא רק טקטיקה אחת, כי אם המון טקטיקות שפועלות ביחד כדי לשפר את הדירוג שלכם בגוגל. ואלו הן חלק מהטקטיקות המקובלות כיום –
- הוספת מילות מפתח רלוונטיות, מבוססות תעשייה ומיקום, למקומות ספציפיים באתר האינטרנט שלכם.
- הפקת תוכן מקורי ואיכותי באופן קבוע, עם תמונות מתויגות.
- שמירה על מהירויות טעינת דפים גבוהות ואבטחה.
האם קידום עסקים באינטרנט צריך להתרכז ב- GOOGLE ADS?
כאשר קידום עסקים באינטרנט ו- SEO היא אחת מאסטרטגיות השיווק הטובות ביותר, זוהי אסטרטגיה ארוכת טווח שיכולה לקחת שבועות, אפילו חודשים, כדי להתחיל לראות תוצאות. לחשיפה מידית יותר, ואם יש לכם את התקציב המתאים, כי אז Google Ads היא הדרך ללכת.
מודעות Google Ads מופיעות בחלק העליון של דפי התוצאות של מנועי החיפוש, מעל לרישומים אורגניים ומקומיים. וממנועי החיפוש הזמינים, גוגל היא ללא ספק הפופולרית ביותר, לא רק בגלל שהם שולטים בחלק הגדול ביותר של תנועת מנועי החיפוש, אלא גם בגלל רמת הגמישות הגבוהה, תכונות בניית המודעות ומדדי הביצועים המפורטים שלה. חרף העובדה שלאורה שליטה ב- Google Ads לוקחת קצת זמן וגם הרבה ניסוי וטעייה, מסע פרסום אופטימלי שווה את ההשקעה. קידום עסקים באינטרנט בגוגל יכול להתבצע באמצעות מודעות טקסט ברשת החיפוש או מודעות באנר ממותגות ברשת המדיה.
האם יצירת בלוג עסקי יעיל לשם קידום עסקים באינטרנט?
ברור מאליו כי תוכן הוא מניע כה חשוב לשם קידום עסקים שהוא באמת ראוי לקטגוריה משלו כאסטרטגיית קידום מכירות. נכון, אתם יכולים ליצור כמה פוסטים על אבני דרך ואירועים, אבל בלוג עסקי רווחי הוא כזה שמייצר תוכן חינוכי, בקול המותג שלכם, סביב שאלות ומונחים שהלקוחות האופטימליים שלכם מחפשים בגוגל.
בלוג שמראה את המומחיות, הנגישות והרצון האמתי שלכם לסייע לקהל היעד שלכם הוא הכלי הקידום המושלם לעסק. אז אל תפרסמו רק פוסטים – כי אם פשוט תקדמו אותם. במדיה חברתית, באמצעות ניוזלטרים במייל, או אפילו הפכו אותם למדריכים להורדה שיעזרו לכם לאסוף לידים. בנוסף לכך, אם אתם מייצרים תוכן מתוך מחשבה על יכולת שיתוף, סביר להניח שהפוסטים בבלוג שלכם יבחינו באמצעות אתרי אינטרנט אמינים אחרים שיזכירו ויקשרו חזרה לאתר האינטרנט שלכם באתר או בעדכונים של מדיה חברתית – יקדמו את העסק שלכם עבורכם.
האם קידום עסקים באינטרנט מוטב שיתמקד בפייסבוק?
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה באינטרנט והיא יכולה להיות דרך מצוינת לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולהגיע ללקוחות חדשים. קידום עסקים באינטרנט בפייסבוק עשוי להשתנות במידה ניכרת בהתאם לענף שלכם, אך להלן מספר עקרונות בסיסיים –
- תצרו דף עסקי בפייסבוק עם פרטי הקשר שלכם.
- השתמשו באירועי פייסבוק כדי לקדם ולמקסם את הנוכחות באירועים שלכם.
- הפעילו מפגשים חיים בפייסבוק, של הדרכות או הצצה אל מאחורי הקלעים.